Program Profilaktyki Zintegrowanej „CUDER” działa kompleksowo i obejmuje spotkanie zespołu profilaktyków z trzema grupami osób. Celem programu jest wzmocnienie czynników chroniących uczniów przed szeroką gamą zagrożeń oraz opóźnienie inicjacji alkoholowej. Program jest też wprowadzeniem do gry profilaktycznej „CUDER”, wyjaśniając pojęcia sfer ciała, umysłu, ducha, emocji i relacji, pojęcia zagrożeń (pułapek) oraz wzmocnienia chęci poszukiwania sensu życia. Program […]
Zajęcia profilaktyczno-integracyjne „ARCHEZJA – PRADZIEJE” czyli inaczej „spacery profilaktyczne” jest kilkugodzinną wspólną wyprawą przez przepiękną Dolinę Pradnika w Ojcowskim Parku Narodowym. Spacer profilaktyczny jest dokładnie przemyślany i zbudowany z wykorzystaniem: pedagogiki przeżyć, formuły gry terenowej (immersja w grę) i autorską metodę wzbudzającą refleksyjność i poczucie sensu życia u uczniów – logoprofilaktykę.
Cykl trzech spotkań z klasą podczas których poruszamy tematy związane z potencjałem i marzeniami młodych ludzi, kryzysami i tym jak sobie z nimi radzić oraz budzeniem kreatywności i wzmacnianiem poczucia sprawczości. Jest to pierwszy program logoprofilaktyczny w Polsce. OPIS ZAJĘĆ: wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności z zakresu radzenia sobie w kryzysach rozwojowych i sytuacyjnych. Zależy nam, by młodzi ludzie patrzyli na kryzysy i trudne sytuacje, jak na wyzwania […]
Zajęcia w dwóch wariantach dla klas 4-6 oraz 7-8. Dające uczniom szansę na właściwe zrozumienie tego kim jest autorytet i jak go rozpoznać w świecie pełnym celebrytów i idoli. Narzędziami, z których korzystamy są dedykowane do tego karty lub film. AUTORYTETY „POZNAJ CECHY MISTRZA” | KLASY 4-6 CEL ZAJĘĆ: OPIS ZAJĘĆ: Program inicjuje i wzmacnia refleksyjność wśród uczestników. Wychodzi od pytania „kim jest […]
Spotkanie z klasą, pozwalające na przedyskutowanie zagrożenia jakim jest hejt, pokazanie wagi języka dobra w komunikacji z innymi i jego wpływ na nas samych. Dyskusja w części oparta o film „Cyrk Motyli”. CEL ZAJĘĆ: Zajęcia są odpowiedzią na coraz częściej pojawiający się hejt internetowy oraz konflikty wewnątrzgrupowe. Warsztaty realizowane w starszych klasach szkoły podstawowej, prowadzą do poprawy sposobu komunikowania się uczniów, uświadamiając im wpływ, […]
CEL ZAJĘĆ: OPIS ZAJĘĆ: Spacer trwający ok 4 godziny w najciekawszych miejscach centrum Krakowa połączony jest z mini-wykładami, gdzie realizator zajęć oprócz tradycyjnego zwiedzania wplata treści profilaktyczne ze szczególnym uwzględnieniem elementów logoprofilaktyki. Realizator spaceru posiada uprawnienia przewodnika po Krakowie i istnieje możliwość zwiedzania wnętrz Wawelu, Katedry na Wawelu, Rynku Podziemnego oraz wybranych muzeów. Zakres do uzgodnienia z realizatorem. METODY: […]