„ŻYJ z SENSEM” – PIERWSZY LOGOprofilaktyczny program w Polsce  

Cykl trzech spotkań z klasą podczas których poruszamy tematy związane z potencjałem i marzeniami młodych ludzi, kryzysami i tym jak sobie z nimi radzić oraz budzeniem kreatywności i wzmacnianiem poczucia sprawczości.

Jest to pierwszy program logoprofilaktyczny w Polsce.

OPIS ZAJĘĆ:

wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętności z zakresu radzenia sobie w kryzysach rozwojowych i sytuacyjnych.

Zależy nam, by młodzi ludzie patrzyli na kryzysy i trudne sytuacje, jak na wyzwania oraz szansę do zmiany swoich dotychczasowych postaw czy zachowań. Poza tym, celem programu jest uruchomienie w młodzieży refleksji na temat potencjału duchowo-moralnego człowieka.

Na program składają się trzy scenariusze:

  1. CUDER Jestem-mogę – 2 x po 45 min.
  2. Dlaczego z sensem łatwiej?” – 2 x po 45 min.
  3. „Skrzydła” – 2 x po 45 min.

Realizowane w kilkutygodniowych odstępach umożliwią dzieciom i młodzieży pogłębienie refleksji nad danym zagadnieniem.

Program w trakcie ewaluacji i rekomendacji. W okresie wrzesień 2022 – styczeń 2023 był realizowany ze środków finansowych Województwa Małopolskiego w wielu placówkach na terenie Małopolski.

KOSZT I INFORMACJE DODATKOWE:

  • CZAS REALIZACJI: 1 zajęcia – 90 min.
  • ILOŚĆ UCZESTNIKÓW:  jedna klasa
  • CENA: 2.200 zł – koszt realizacji 3 spotkań z jedną klasą. W cenę wliczony jest dojazd realizatorów zajęć

Oferta programu logoprofilaktycznego „ŻYJ z SENSEM” do pobrania TUTAJ:
http://archezja.pl/wp-content/uploads/ARCHEZJA_Zyj-z-Sensem_2025.pdf


    1. „CUDER” JESTEM – MOGĘ

    SCENARIUSZ ZAJĘĆ dla UCZNÓW KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ

    Temat: „Jestem – mogę” – kim jestem? I jaką mam misję do wykonania?

    Cele:

    1. Zapoznanie uczniów z modelem CUDER
    2. Uczniowie potrafią dostrzec, rozpoznać i nazwać talenty i umiejętności swoje oraz kolegów i kolezanek z klasy
    3. Pokazanie znaczenia jakie mają nasze plany w poczuciu sensu naszego życia
    4. Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa i sprawstwa
    CUDER jestem-mogę

    Czas: 90 min. – 2x po 45 min.

    Metody: ćwiczenia, miniwykład, dyskusja kierowana. burza mózgów, elementy dialogu

    Formy pracy: praca indywidualna, w małych zespołach oraz całą grupą

    Narzędzia: karty z pytaniami, kartki A4, kredki, projektor, duży ekran, komputer


    2. „DLACZEGO Z SENSEM ŁATWIEJ?”

    SCENARIUSZ ZAJĘĆ dla UCZNÓW KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ

    Temat: „Dlaczego z sensem łatwiej?” – jak marzenia pomagają przetrwać trudne chwile

    Cele:

    1. Zapoznanie. Przypomnienie uczniom o modelu CUDER
    2. Uczniowie potrafią dostrzec zależności pomiędzy sferami w różnych sytuacjach
    3. Pokazanie znaczenia jakie mają nasze marzenia w poczuciu sensu naszego życia
    4. Pokazanie wagi marzeń i poczucia sensu w kryzysie
    5. Nauka konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach trudnych
    dlaczego z sensem łatwiej?

    Czas: 90 min. – 2x po 45 min.

    Metody: miniwykład, dyskusja kierowana, burza mózgów, elementy dialogu

    Formy pracy: praca indywidualna, w małych zespołach oraz z całą grupą


    3. „SKRZYDŁA”

    SCENARIUSZ ZAJĘĆ dla UCZNÓW KLAS SZKOŁY PODSTAWOWEJ

    Temat: „Skrzydła”

    Cele:

    1. Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych
    2. Wzmocnienie poczucia estetyki u dzieci
    3. Wzmocnienie pozytywne dzieci – skrzydła symbol potencjału
    4. Zwiększenie poczucia sensu u dzieci
    skrzydła

    Czas: 90 min. – 2x po 45 min.

    Metody: burza mózgów, obserwacja, wykład, ćwiczenia, praca w grupie

    Formy pracy: praca w małych zespołach i z całą grupą

    Środki dydaktyczne: 4 arkusze brystolu, kolorowe kartki A4, komputer, projektor, duży ekran, pastele olejne, farby, inne przybory plastyczne, klej, nożyczki, aparat fotograficzny

    Narzędzia: film „Odlot”, projektor, duży ekran, komputer


    Oferta programu logoprofilaktycznego „ŻYJ z SENSEM” do pobrania TUTAJ:
    http://archezja.pl/wp-content/uploads/ARCHEZJA_Zyj-z-Sensem_2025.pdf